Podzielenie heimdal-libs

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Mon Aug 1 12:37:28 CEST 2011

On Mon, Aug 01, 2011 at 11:57:51 +0200, Jan Rękorajski wrote:

> Nie bardzo, i nawet nie chodzi o to że się na tym nie znasz. Nawet nie
> zadałeś sobie trudu wykonania 'what-requires lib<towar heimdalowy>' w
> poldku.

Sprawdzałem każdą bibliotekę (rsearch -r /libXX.so/ z osobna na wszystkich
indeksach th+ti/main+updates+test+obsoletes) plus wewnętrzne wymagania
tego co do tej pory było w heimdal-libs (objdump -p | grep NEEDED), więc napisz konkretnie, czego
nie znalazłem, później mogę Ci podesłać nawet moje .poldek_history do
wglądu.

> Żeby MIT stanowił jakąkolwiek aternatywę to po pierwsze libkrb5 nie
> wystarczy (jeszcze libkadm5* trzeba by wydłubać),

Przykro mi, że nawet nie przejżałeś moich zmian - one przecież też były
wydzielone.

> a po drugie musiałbyś
> zrobić dwie wersje całego mnóstwa softu - czego o ile wiem nawet w
> debianie nie robią.

Nie pomyślałeś o pakietach pozadystrybucyjnych?

> O ile jeszcze rozumiem wydzielenie bibliotek używanych tylko przez
> samego heimdala[1], to cała reszta jest zbędnym mnożeniem bytów i globanym
> rozwiązywaniem Twojego prywatnego problemu.

Nie tylko mojego, starsze wersje tego co wydzieliłem są właśnie używane
przez różny zamknięty soft.

> Następnym razem skonfliktuje Ci np. libheimntlm,

Ten, który od zawsze ma so.0? - jakoś dam radę. Nie
zauważyłeś/przeczytałeś również, że właśnie takie były zgrupowane (skoro
im się wersja nie zmienia, to praktycznie jest mało prawdopodobne, aby
kiedykolwiek skonfliktowały będąc osobnym i samodzielnym bytem).

> a potem co innego, w efekcie zrobisz pierdyliard
> pakietów na każdą bibliotekę jak w debianie?

Nie, zrobiłem zaledwie 5, ograniczyłeś to do 2 - o ile heimntlm, kafs i
wind może przeboleję (zobaczę co mi poldek nakrzyczy), a
database/server->common/server jest tylko dla używających kerberosa, tak
o krb5 chciałbym ponegocjować jednak.

Zajrzałem do Debiana po tym, co pisałeś ostatnio i nie powiesz mi
przecież, że robiłem TAKI śmietnik...

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>