Re: Jakie BR-y dodawać do speców?

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Mon Aug 1 13:15:57 CEST 2011

W dniu 1 sierpnia 2011 12:11 użytkownik Tomasz Pala <gotar w polanet.pl> napisał:

> Jeśli chcesz mieć ostatnie słowo, to wpisz je sobie o, tutaj:
>
> [....]

> To konkretnie pokaż, tylko proszę o coś aktualnego a nie sprzed 10 lat
> (bo 2 z 3 powyższych panów raczej nam tu nie commituje od dawna).

> Tylko dlatego, że masz jakieś zwidy bądź nie rozumiesz, co robią?

> Pokaż mi _przykład_, a nie metodę mozolnego szukania. Bo ja pamiętam wiele
> takich przypadków usuwania zależności - właśnie POŚREDNICH (zwykle
> pochodzących z libtoola). A jeśli już jakiś przykład znajdziesz, to
> poproś autora o komentarz, a nie podpisuj się czyjąś reputacją.

> [...]

Zatem parę przykładów:

date: 2005/12/27 10:07:59;  author: twittner;  state: Exp;  lines: +4 -2;
- remove redundant BR: ruby-modules (BR: ruby-devel implies it)

revision 1.13
date: 2000/05/01 21:02:35;  author: mkochano;  state: Exp;  lines: +7
-2;  kopt: kv;
- Removed 'BuildRequires: (XFree86|glib)-devel' from packages which have
  'BuildRequires: gtk+-devel'. They were redundant, beacuse 'gtk+-devel' says
  what it needs using 'Requires'. BTW, awk rules :)

revision 1.60
date: 2003/10/12 12:27:06;  author: qboosh;  state: Exp;  lines: +10
-8;  kopt: kv;
- fix-info-dir is not required
- removed redundant python deps (BR python 2.2 + pyrequires_eq is enough)

date: 2003/08/23 01:51:34;  author: twittner;  state: Exp;  lines: +8 -10;
 - removed TODO: now swap files are located in /tmp .
 - removed redundant Requires: /bin/awk (rc-scripts contains it).

I takich przykładów jest sporo. Tylko nie mów mi, że to bzdury i
jakieś starocie. Wyobraź sobie, że ktoś wpada na genialny pomysł
usunięcia z rc-scripts wywołań awk to będziesz musiał wszędzie awk
dopisywać jako BR. Tak samo cuda z xorg-* albo tak jak z qt4 albo
kde4.

I wyobraź też sobie, że RM Th sam grzebie w tych paczkach, które nota
bene miały pół roku temu usuwane takie powtarzające się BRy, bo np.
kde4-kdelibs-devel ich już wymagał, a one wymagały m.in. też
kde4-kdelibs. I jakoś było i jest to tolerowane.

Jak praktyka wygląda to Ci właśnie pokazałem. A teraz Ty mi pokaż
jakiś zapis w zasadach developowania, który potwierdzi Twoją teorię.
Zobaczymy teraz kto się ośmieszy.