Podzielenie heimdal-libs

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Mon Aug 1 13:18:45 CEST 2011

On Mon, 01 Aug 2011, Tomasz Pala wrote:

> Sprawdzałem każdą bibliotekę (rsearch -r /libXX.so/ z osobna na wszystkich
> indeksach th+ti/main+updates+test+obsoletes) plus wewnętrzne wymagania
> tego co do tej pory było w heimdal-libs (objdump -p | grep NEEDED), więc napisz konkretnie, czego
> nie znalazłem, później mogę Ci podesłać nawet moje .poldek_history do
> wglądu.

Przypisanie konkretnych bibliotek do pakietów było dość losowe, np
klienckie libkadm5clnt.so.7 siedziało w części serwerowej.

> Przykro mi, że nawet nie przejżałeś moich zmian - one przecież też były
> wydzielone.

Miałem na myśli osobne pakiety, tak jak zrobiłeś z libkrb5.

> Nie pomyślałeś o pakietach pozadystrybucyjnych?

Nie. Nie znam takowych (w sensie wymagających krb).

> Nie tylko mojego, starsze wersje tego co wydzieliłem są właśnie używane
> przez różny zamknięty soft.

Jaki? Serio pytam.

> Ten, który od zawsze ma so.0? - jakoś dam radę. Nie

Aha, więc na czy polega problem z libkrb5?

> zauważyłeś/przeczytałeś również, że właśnie takie były zgrupowane (skoro
> im się wersja nie zmienia, to praktycznie jest mało prawdopodobne, aby
> kiedykolwiek skonfliktowały będąc osobnym i samodzielnym bytem).

Chodzi o to że były pogrupowane losowo i bez związku z ich
przeznaczeniem/użyciem.

> Nie, zrobiłem zaledwie 5, ograniczyłeś to do 2 - o ile heimntlm, kafs i
> wind może przeboleję (zobaczę co mi poldek nakrzyczy), a
> database/server->common/server jest tylko dla używających kerberosa, tak
> o krb5 chciałbym ponegocjować jednak.

Jaki sens ma wydzielanie libkrb5, skoro to i tak jest zlinkowane z całą
resztą? Tylko po to żeby nie trzeba było robić --force? Ale to i tak
prędzej czy później Cię trafi bo jakaś inna biblioteka zmieni soname i
wrócimy do tej dyskusji tylko o innej bibliotece.

> Zajrzałem do Debiana po tym, co pisałeś ostatnio i nie powiesz mi
> przecież, że robiłem TAKI śmietnik...

Ale Twoje zmiany do tego prowadzą, nie od razu ale kro po kroku.

BTW właśnie wyszedł Heimdal 1.5, zobaczymy gdzie się soname zmienił...