Re: Jakie BR-y dodawać do speców?

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Mon Aug 1 14:16:36 CEST 2011

W dniu 1 sierpnia 2011 13:40 użytkownik Tomasz Pala <gotar w polanet.pl> napisał:

> Anno domini 5 lat temu.

> Na tej samej zasadzie nie dodajemy BR: cośtam-libs mając cośtam-devel,
> bo to nie jest zależność od _innych_ bibliotek, lecz kwestia naszego
> podziału.

> To jest błąd - ale o tym przekonasz się niżej.

Nie, to nie jest błąd a sytuacja o którą pytano w pierwszym mailu i
która tak samo robiłem względem pakietów kde4.

Czyli jeszcze raz, jeśli nie zrozumiałeś.

"Od zawsze robimy tak, że ciągniemy w BRach pakiet główny, a nie każdy
piczy włos, który i tak już jest wymagany przez coś pośrednio."

Znaczy tyle, że: Nie dodajemy BRa paczki, która jest wymagana (R)
przez inną paczką w BR.
Przykład:
kde4-kdelibs wymaga QtCore-devel, kde4-kdebase też wymaga
QtCore-devel. kde4-kdelibs-devel wymaga QtCore-devel (via R), a
kde4-kdelibs ma w BRach kde4-kdelibs-devel, bez zbędnego już
QtCore-devel, które przecież dociągnie kde4-kdelibs-devel.

I dokładnie to, wyjaśnił też mkochano w swoim komicie (nie, nie wiem
do którego speca bo mi sie aż tak szukać nie chce)

[...]

I dokładnie o taką sytuacje chodziło mi w moim pierwszym mailu. Taka
jest praktyka jak widać conajmniej od 2000 roku.

> Takie pierwsze z brzegu popularne pakiety (twoim sposobem, bo przecież
> doskonale wiesz, że nigdzie nie są spisywane tak oczywiste zasady):

Oczywiste zasady, które nie są jak widać takie oczywiste.
Twoje przykłady gimpa itd. udowadniają dokładnie tyle co i moje, czyli
że ktoś tak zrobił. Dowodu na istnienie takiej zasady nie masz. Więc
dla mnie EOT i wymądrzać możesz się w swojej piaskownicy.