Jakie BR-y dodawać do speców?

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Mon Aug 1 14:43:05 CEST 2011

On Mon, Aug 01, 2011 at 14:16:36 +0200, Bartosz Świątek wrote:

> Nie, to nie jest błąd a sytuacja o którą pytano w pierwszym mailu i
> która tak samo robiłem względem pakietów kde4.

No to źle robiłeś, nie każ mi się powtarzać.

> Czyli jeszcze raz, jeśli nie zrozumiałeś.
>
> "Od zawsze robimy tak, że ciągniemy w BRach pakiet główny, a nie każdy
> piczy włos, który i tak już jest wymagany przez coś pośrednio."

No i to, że Szanowny Pan BŚ robił źle "od zawsze" oznacza, że wszyscy mają źle robić?

> Znaczy tyle, że: Nie dodajemy BRa paczki, która jest wymagana (R)
> przez inną paczką w BR.

Co jest błędem, bzdurą, shadzikowaniem - nazwij to jak chcesz.

> Przykład:
> kde4-kdelibs wymaga QtCore-devel, kde4-kdebase też wymaga
> QtCore-devel. kde4-kdelibs-devel wymaga QtCore-devel (via R), a
> kde4-kdelibs ma w BRach kde4-kdelibs-devel, bez zbędnego już
> QtCore-devel, które przecież dociągnie kde4-kdelibs-devel.

Z kde4-kdelibs.spec
BuildRequires:  QtCore-devel >= %{qtver}

Ty czytasz człowieku co w ogóle piszesz? Pomijając już absurdalność
powyższej wypowiedzi, nie podsuwaj mi proszę jako argumentów na swoją
obronę pakietów, które sam w ten sposób kształtowałeś.

> I dokładnie to, wyjaśnił też mkochano w swoim komicie (nie, nie wiem
> do którego speca bo mi sie aż tak szukać nie chce)

Przeczytaj co napisał Arek, jeśli nie wierzysz mi, po prostu.

> date: 2000/05/01 21:02:35;  author: mkochano;  state: Exp;  lines: +7
> -2;  kopt: kv;
> - Removed 'BuildRequires: (XFree86|glib)-devel' from packages which have
>  'BuildRequires: gtk+-devel'. They were redundant, beacuse 'gtk+-devel' says
>  what it needs using 'Requires'. BTW, awk rules :)
>
> I dokładnie o taką sytuacje chodziło mi w moim pierwszym mailu. Taka
> jest praktyka jak widać conajmniej od 2000 roku.

Też mam taki przykład:

date: 1317/14/56 27:62:95;  author: shadzik;  state: Exp;  lines: +7
-2;  kopt: kv;
- jestem głupi i nie rozumiem, że błędami się reguł nie podważa

ale nie chce mi się szukać, z jakiego to speca.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>