systemd i LVM

Artur Frysiak wiget at pld-linux.org
Mon Dec 5 12:17:14 CET 2011

2011/12/5 Jacek Konieczny <jajcus at jajcus.net>:

> U mnie nie do końca. Root jest na tyle, żeby podmontować. Ale urządzeń
> w /dev brakuje i systemd nie może podmontować reszty filesystemów.
> Pewnie jednak jakiś regułek udev gdzieś zabrakło…

Brak urządzeń to właśnie objaw używania initrd wygenerowane starym
geninitrd albo z --initrdfs=rom.
Ewentualnie nie masz udev w initramfs. Chodzi o to, że pewne
informację są przekazywane do udev z libdevmapper tylko przy tworzeniu
mapowania (event add), więc te informację zapisywane są w bazie udeva
z OPTIONS+="db_persist" (/lib/geninitrd/udev-rules/11-dm.rules). A
udev bazę ma w /run i to /run jest potem przenoszone na właściwego
roota (mount --bind /run /newroot/run).

Obsługę tego dorobiłem w weekend w geninitrd.

Podsumowując: potrzebujesz geninitrd-12432-2, device-mapper-2.02.84-2,
lvm2-initrd-2.02.84-2, cryptsetup-luks-initrd-1.4.1-1,
udev-initrd-172-3 i generować initrd z --with-udev --initrdfs=initramfs

--
Artur Frysiak