systemd i LVM

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Mon Dec 5 12:25:11 CET 2011

On Mon, Dec 05, 2011 at 12:17:14PM +0100, Artur Frysiak wrote:
> Brak urządzeń to właśnie objaw używania initrd wygenerowane starym
> geninitrd albo z --initrdfs=rom.
> Ewentualnie nie masz udev w initramfs.

No nie mam. Próba użycia udev w initramfs zawsze powodowała mi jakieś
problemy, a bez udev działało ślicznie. A skoro działa, to po co
przepłacać?

>  Chodzi o to, że pewne
> informację są przekazywane do udev z libdevmapper tylko przy tworzeniu
> mapowania (event add), więc te informację zapisywane są w bazie udeva
> z OPTIONS+="db_persist" (/lib/geninitrd/udev-rules/11-dm.rules). A
> udev bazę ma w /run i to /run jest potem przenoszone na właściwego
> roota (mount --bind /run /newroot/run).

Ok, to teraz rozumiem. Może jakiś warning do geninitrd?

> Obsługę tego dorobiłem w weekend w geninitrd.
>
> Podsumowując: potrzebujesz geninitrd-12432-2, device-mapper-2.02.84-2,
> lvm2-initrd-2.02.84-2, cryptsetup-luks-initrd-1.4.1-1,
> udev-initrd-172-3 i generować initrd z --with-udev --initrdfs=initramfs

Wieczorem przećwiczę.

BTW, myśli ktoś już o systemd w initramfs (co pewnie oznaczałoby
napisanie nowego 'geninitrd')?

Pozdrowienia,
        Jacek