owner urzadzen dzwiekowych

Mateusz Korniak mateusz at ant.gliwice.pl
Wed Jan 26 13:10:56 CET 2011

On Tuesday 25 of January 2011, Andrzej Kaczmarczyk wrote:
> okazuje się, ze owner urządzeń dźwiękowych to root:root,

Sprawdziłem na kilku kompach gdzie nie konfigurowałem nic od dźwięku i jest
root:audio:

# ls -la /dev/snd/
total 0
drwxr-xr-x   3 root root     220 Jan 18 15:30 .
drwxr-xr-x  19 root root   14540 Jan 26 12:13 ..
drwxr-xr-x   2 root root      60 Jan 18 15:30 by-path
crw-rw----+  1 root audio 116, 9 Jan 18 15:30 controlC0
crw-rw----+  1 root audio 116, 8 Jan 18 15:30 hwC0D2
crw-rw----+  1 root audio 116, 7 Jan 18 15:30 pcmC0D0c
crw-rw----+  1 root audio 116, 6 Jan 26 09:04 pcmC0D0p
crw-rw----+  1 root audio 116, 5 Jan 18 15:30 pcmC0D1c
crw-rw----+  1 root audio 116, 4 Jan 18 15:30 pcmC0D1p
crw-rw----+  1 root audio 116, 3 Jan 18 15:30 pcmC0D2c
crw-rw----+  1 root audio 116, 2 Jan 18 15:30 timer

Masz udev ?

BTW, zawsze dodaje do do audio, ale nie wiem czy nie powinna działać jakaś
automatyka która zamienia na/dodaje usera zalogowanego na lokalnych Xach ?

--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,