owner urzadzen dzwiekowych

Andrzej Kaczmarczyk andrkac at wp.pl
Wed Jan 26 13:28:15 CET 2011

W dniu 26.01.2011 13:10, Mateusz Korniak pisze:
> Sprawdziłem na kilku kompach gdzie nie konfigurowałem nic od dźwięku i jest
> root:audio:
>
> # ls -la /dev/snd/
> total 0
> drwxr-xr-x   3 root root     220 Jan 18 15:30 .
> drwxr-xr-x  19 root root   14540 Jan 26 12:13 ..
> drwxr-xr-x   2 root root      60 Jan 18 15:30 by-path
> crw-rw----+  1 root audio 116, 9 Jan 18 15:30 controlC0
> crw-rw----+  1 root audio 116, 8 Jan 18 15:30 hwC0D2
> crw-rw----+  1 root audio 116, 7 Jan 18 15:30 pcmC0D0c
> crw-rw----+  1 root audio 116, 6 Jan 26 09:04 pcmC0D0p
> [...]
Ale kiedy instalowałeś system na tych komputerach?
To nie są moje pierwsze PLD i nigdy takiego problemu nie miałem. Być
może coś się zmieniło niedawno.
Czy mam udev? Szczerze mówiąc nie wiem.
Mam pakiety

udev-core-165-1.i686
udev-libs-165-1.i686

nie mam samego udev, nie mam udev-alsa, więc z tego punktu widzenia
pewnie nie mam.
Nie instalowałem go sam, całą instalację załatwił mi skrypt z
pld.kamilm.net a inne pakiety mogły dojść w zależnościach