Wszystkiego dobrego

Marcin Krol hawk at pld-linux.org
Fri Jan 28 16:21:16 CET 2011

> Innymi słowy robisz coraz większy fork (w tym momencie jesteś w stanie bez
> dyskusji olać dowolne ustalenie PLD, bo się właśnie dorobiłeś własnego CVS-a),
> jednocześnie przyznając, że bez zasadniczej dystrybucji nie byłbyś w stanie
> tego pociągnąć. Czy zauważasz może potencjał na to, że rozwijanie się sprawy w
> tym kierunku może się źle skończyć i że tak jakby nie leży w interesie
> projektu, żebyś wykorzystywał jego infrastrukturę w ten sposób?

Zauważam oczywiście jak się może skończyć rozwój spraw związany z coraz
większym forkowaniem się Titanium poza PLD, a nawet byłem i nadal jestem
przekonany, że pojawią się głosy abym się wyniósł z zasobów PLDowych (bo
były już takie głosy w przeszłości). Jako, że zwykłem przedstawiać jasno
tego typu sprawy to od razu wyjaśnię jak to wygląda z mojej strony.

Udostępnienie zasobów sprzętowo dyskowych ustalałem nie z PLD, ale z
właścicielami tudzież osobami zarządzającymi danym sprzętem/serwerem.
Osoby te (za co im jestem bardzo wdzięczny) zgodziły się na
wykorzystywanie zasobów przez Titanium tak samo jak zgadzają się na
wykorzystywanie przez oficjalne PLD. Fakt, działam w obrębie tych samych
systemów i jeżeli właściciele sprzętu/serwerów zdecydują aby moje zasoby
(FTP, DF, buildery itp.) zostały odseparowane czy usunięte to zdaję się
na dowolną decyzję jaką podejmą w tej sprawie.

Zaznaczę, że z PLD nie mam zamiaru znikać. Jeżeli natomiast ktoś będzie
mnie chiał wykopać "bo się sforkowałem" to już jego wybór.

> Ale załóżmy, że olejemy kwestię tego, jak się taka zabawa może skończyć i
> będziemy trzymać podejścia pragamatycznego, czyli niech sobie każdy deweloper
> robi jak mu wygodniej. Powiedz ty mi co PLD ma będzie miało z takiego forku?
> Ubuntu jak rozumiem wypracowało sobie jakieś zasady mergowania swoich zmian w
> Debianie. Czy wy macie takie plany? Shadzik jakoś wykazywał wolę okazjonalnego
> wrzucania swoich zmian do nadrzędnego CVS-a? Czy ktoś poza nim i tobą planuje
> w tym momencie pracować na forkniętym CVS-ie? Jakie rzeczy mają się w nim
> wstępnie znaleźć?

Ja rozumiem, że to miłe jeżeli projekt bazowy czerpie korzyści ze swoich
forków, ale czy tak być musi? Broń Boże nie mam tu na myśli, że ja już
nie chcę nic dla PLD robić. Pomijając kilkanaście pakietów
wyprowadzonych do własnego CVS nadal będę udzielał się też w PLDowym.
Poza tym jeżeli np ktoś zmontuje jakąś paczkę w moim CVS to nie będę
bronić zabrania jej do oficjalnego PLD. Na dialog z oficjalnym PLD
jestem zawsze otwarty. Chcę natomiast mieć możliwość, aby ludzie nie
posiadający RW w PLD (pomińmy kwestię shadzika) mogli sami poprawiać /
tworzyć paczki bez konieczności przesyłania poprawek przeze mnie tudzież
ubiegania się o RW w oficjalnym PLD.

Faktu że chcę się uniezależnić od PLD i decyzji podejmowanych przez PLD
tudzież CDG nigdy nie ukrywałem i był on jednym z głównych powodów
stworzenia Titanium. Jeżeli PLD boli fakt, że chcę się pozbyć tych
trzech literek z nazwy forka i PLD stwierdzi, że mnie i mojego forka już
nie lubi i się od niego odcina to się z tym pogodzę.

M.