Wszystkiego dobrego

Mariusz Mazur mmazur at kernel.pl
Fri Jan 28 17:16:10 CET 2011

On Friday 28 of January 2011, Marcin Krol wrote:

> Udostępnienie zasobów sprzętowo dyskowych ustalałem nie z PLD, ale z
> właścicielami tudzież osobami zarządzającymi danym sprzętem/serwerem.

Fakt, udostępnianie miejsca na buildery, etc, to są indywidualne decyzje
właścicieli maszyn.

> Zaznaczę, że z PLD nie mam zamiaru znikać. Jeżeli natomiast ktoś będzie
> mnie chiał wykopać "bo się sforkowałem" to już jego wybór.

Nie sądzę, żeby ktoś miał takie zapędy. Chyba nikt nie wyleciał nigdy z
Debiana, bo akurat commitował do Ubuntu :)

> Faktu że chcę się uniezależnić od PLD i decyzji podejmowanych przez PLD
> tudzież CDG nigdy nie ukrywałem i był on jednym z głównych powodów
> stworzenia Titanium. Jeżeli PLD boli fakt, że chcę się pozbyć tych
> trzech literek z nazwy forka i PLD stwierdzi, że mnie i mojego forka już
> nie lubi i się od niego odcina to się z tym pogodzę.

Nikt ci nie jest w stanie zabronić tworzenia forka, ale zgodzisz się chyba z
faktem, że od momentu posiadania własnego cvs-a, Titanium to już nie jest
branch, tylko jest to pełny fork, bo w tym momencie nie ma już żadnego wymogu
ustalania czegokolwiek z deweloperami PLD, gdyż możesz dowolny pakiet sobie w
pełni odforkować.

A co za tym idzie, według mnie, dalsze (a) korzystanie z nazwy PLD i (b)
siedzenie obok PLD na ftp-ie jest mocnym nadużywaniem gościnności. Zgodzisz
się chyba, że w interesie PLD nie leży napędzanie tobie deweloperów? Więc
apelowałbym, żebyś (a) zmienił nazwę swojego projektu na coś innego, niż PLD X
oraz (b) zmienił konfigurację ftp-a/list mailowych/czegotam jeszcze, żeby nie
były w domenie pld-linux.org i nie wprowadzały ludzi w błąd.

Fakt faktem, posiadanie forków jest w jakimś stopniu dowodem "statusu"
dystrybucji, ale raczej nikt nie oczekuje od Debiana, że będzie bez mrugnięcia
okiem tolerował u siebie zachęcanie do pracy nad Ubuntu.

--mmazur