geninitrd i luks na sda2

Andrzej Zawadzki zawadaa at gmail.com
Fri Jun 10 16:04:28 CEST 2011

On 09.06.2011 19:20, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> Problem z tego wątku się już wyjaśnił jakiś czas temu - Andrzej miał luksa
> odpalonego starym cryptsetup-luks, które nie ustawia UUIDa luksowmu wolumenowi
> lvm, a UUID jest potrzebny by cryptsetup wypluł ścieżkę do fizycznej partycji.
>
> Rozwiązaniem było odpalenie luksa za pomocą nowszych toolsów, które UUIDa już
> ustawiają (alternatywnie znaleźć inną drogę do wyciągania fizycznej partycji).
Dokładnie było tak, iż wymusiłem instalację nowych toolsów (initrd),
które to binarki zostały dodane do initrd.
Samo "składanie" initrd było robione przez stare 1.0 crypt-toolsy, które
"widziały" luksa.

Po restarcie wszystko już było OK i polecenie:
cryptsetup status lvm
Pokazało:

/dev/mapper/lvm is active and is in use.
  type:    LUKS1
  cipher:  aes-cbc-essiv:sha256
  keysize: 128 bits
  device:  /dev/sda2
  offset:  1032 sectors
  size:    142174218 sectors
  mode:    read/write

Przed restartem była tylko 1-a linijka (na nowych 1.3)

ps. chciałem sam odpowiedzieć, ale mi google nie wysyłają moich emaili
wysyłanych na grupy - wie ktoś może dlaczego ich nie widzę?

--
Andrzej