systemd (Re: syslog-ng startowany po bindzie)

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Tue Nov 29 09:49:06 CET 2011

On Mon, Nov 28, 2011 at 10:37:09PM +0100, Tomasz Pala wrote:
> Ja też miałem upstarta na paru maszynach i niestety nie zachowywało się
> to dobrze. Może za stare wersje miałem, ale jakoś mnie nie przekonał.

No, z Upstartem było źle, ale już jest trochę lepiej – parę rzeczy
poprawili, parę istotnych ficzerów dodali.

Ja używam tego w systemach „embedded” zbudowanych w oparciu o PLD
i joby upstart dają mi znacznie większą kontrolę niż PLDowe skrypty
startowe  (automatyczny monitoring i respawn plus fakt, że mogę dodać
/etc/init/cokolwiek.conf bez ruszania plików które przychodzą z paczek
PLD).

W sumie systemd pewnie też zapewni mi to wszystko, ale znowu będę musiał
cały startup systemu przebudowywać oraz usługi które teraz u mnie
współpracują z Upstart…  Ale jeśli w PLD będzie sensownie i jednolicie
używane systemd, to chyba miło będzie się przesiąść…

Pozdrowienia,
        Jacek