jajko na router z ac

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Fri Sep 16 23:12:06 CEST 2011

On Fri, Sep 16, 2011 at 20:56:40 +0200, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> mam na kilku routerach z zblizona konfiguracja (ipset + ACCOUNT + htb +
> bgp) 2.6.27 i problemow nie mialem... (aczkolwiek na th). Jedynie tutaj

Swego czasu w miarę stabilnie chodził mi 'nieco' połatany 2.6.26.8, ale w
końcu i jego dopadła bolączka ciągnąca się przynajmniej od 2.6.23 (a
minimum tego potrzebowałem z niepamiętam jakich względów), polegająca na
losowym wysypywaniu się pod wpływem większego ruchu. Czasem było
kilkadziesiąt dni spokoju, czasem 3 razy dziennie mógł popisać się
watchdog.

> "nie dziala" (co gorsza nie mam praktycznie mozliwosci diagnozy - wiem
> tylko ze zwisa w momencie wpiecia kabla sieciowego od internetu - czyli
> jak dostaje ruch... a moze jak mu sie bgp podnosi :/ )

Było kilka podejść do tego problemu, zmagali się z nim najwięksi
kernelowcy, ale ostetecznej przyczyny chyba nie ustalono i gdzieś w
trakcie samo się wzięło i naprawiło, tak jak samo się popsuło. Bo
zbackportowanie poprawek do wszystkich zdiagnozowanych błędów nie
rozwiązywało sprawy ostetecznie.
W innych wersjach są inne problemy, np. na 2.6.31.5 źle mi działa
recent, wcześniej był problem z hashlimitem, a celową zmianą było
kopiowanie ramek przychodzących VLAN-ami do czystego interfejsu z
dodanym nagłówkiem 802.1q (tj. ujednolicenie działania kart ze
sprzętowym stripowaniem tagów do kart realizujących to programowo).
Ponadto w nowych kernelach dostaniesz RPS i RFS (w dobrej konfiguracji
sprzętowej równie zbędne jak poprzedni 'feature'). W kodzie bridga też
zaszło trochę istotnych zmian, więc pomijając nawet kwestie zmiany w
składni niektórych modułów xtables (i w ogóle usunięcia czy zastąpienia
części z nich), wymiana kernela tak gdzieś od 2008 roku jest rzeczą
nietrywialną... A tak z ciekawości ile tego ruchu przerzucasz?

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>