th-x32 - czy chcemy sie w to bawic?

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Fri Apr 6 21:13:46 CEST 2012

On Fri, Apr 06, 2012 at 20:32:07 +0200, Bartosz Świątek wrote:

> A o tym, to z wolfem "trollujemy" już od dawna, ale miło że też
> dołączyłeś do grona "trolli".

Zauważ jednak, że moje 'trollowanie' obejmuje także twierdzenie, że
żaden linux się nie nadaje na masowe desktopy. O czym się niedawno sam
boleśnie przekonałem, używając Ubuntu.

> Z powyższego powodu nikt też już nie traktuje PLD poważnie i jest
> takim swoistym hobby dla nolajfów ;-)

Nie, PLD jest doskonałym rozwiązaniem na serwery i stacje
administracyjne. O czym z kolei się przekonuję raz za razem, gdy tylko
dostaję konto na maszynie zrobionej na Fedorze/RH/Centosie czy jakimś
Debianie.

A to, że swoistą cechą (dla nobrainów - wadą) PLD jest to, że nie
posiada zaplecza luserskiego, forów ani jakiegoś facebookowego gówna,
od pewnego poziomu zaawansowania operatora nie stanowi żadnego problemu.

Np.
- nie przyszłoby mi teraz nawet do głowy instalować systemu za pomocą
  instalatora - z chroota robię to w kwadrans (a dalej to już konfig),
- wszystkie trackery, fora itp. związane z dystrybucjami zawierają
  zwykle bezużyteczne informacje ('przeinstalowałem i już działa'),
- wydania robione dla nowego KDE czy innego badziewia mnie nie
  interesują,
- automatyczne aktualizacje dystrybucji z wydaniami ...i tak się
  boleśnie wykładają, np. to całe Ubuntu po aktualizacji zwyczajnie
  zdechło. Na szczęście pomogła reinstalacja starej wersji,
- konfiguratory sprzętu niby są, ale ich użycie ...rozpieprzyło mi to
  Ubuntu tak, że wylogowanie użytkownika zabija klawiaturę, a wygaszacz
  ekranu jest chyba jakimś anarchistą, bo ekran robi się biały - nie
  stanowiłoby to może problemu, gdyby jakaś akcja użytkownika
  przywracała wizję, nie zmuszając do szukania miejsca wpisania hasła na
  ślepo; podejrzewam sterownik do grafiki, ale niestety jakoś nie da się
  już zmienić na stary,
- czasem w połowie drukowania z tego Ubuntu w połowie dokumentu zaczyna
  się od początku.

Więc mam nadzieję, że też uczciwie będziesz trollował - żeby używać OS X.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>