OT: Czym monitorujecie serwery?

Pawel Dlugosz pawel at dlugosz.eu
Wed Feb 8 14:32:49 CET 2012

On 08.02.2012 14:11, Jacek Osiecki wrote:
> Nie, nie zrozumieliśmy się :)
> To że monitorować można to wiem. Chodzi o to, że nagios może tylko
> powiedzieć że coś się stało (lub dzieje), natomiast pełny monitoring
> jaki się robi np. przy użyciu cacti pozwala na dokładną analizę.
> Przykład: przestaje działać strona WWW. Nagios nas o tym poinformuje,
> zobaczymy że było OK i jest CRITICAL, ew. jakiś WARNING po drodze. Nawet
> jeśli inne testy (mysql, obciążenie dysków, ramu) miały po drodze
> warningi nadal jest to korelacja 0/1. Nie wiemy nic o tym czy np. ilość
> [...]

Są różne pluginy, do wspomnianego mysqla masz ich całkiem sporo, są
także takie, które są w stanie odpytać o te rzeczy, które wymieniasz
powyżej. W sumie sam mam jedną taką maszynę, gdzie to takie odpytywanie
działa, więc nie jest do końca tak jak sugerujesz.

Ze wspomnianych systemów do monitorowania wypada wspomnieć jeszcze o
Icinga i Zabbix.

--
Paweł <@duddits> Długosz
.::http://dlugosz.eu::.