OT: Czym monitorujecie serwery?

Jacek Osiecki joshua at hybrid.pl
Wed Feb 8 14:51:05 CET 2012

On Wed, 8 Feb 2012, Pawel Dlugosz wrote:

> Są różne pluginy, do wspomnianego mysqla masz ich całkiem sporo, są także
> takie, które są w stanie odpytać o te rzeczy, które wymieniasz powyżej. W

Nadal będzie to tylko 0/1. No dobra, 0/0.5/1 :) Nie dowiesz się, od ilu
zapytań/s do mysqla zaczynają się problemy, nie wiesz czy najpierw mysql
zaczął obrywać przez zwiększony load, czy np. umarł dopiero dlatego że
system wlazł na swapa itd.

> sumie sam mam jedną taką maszynę, gdzie to takie odpytywanie działa, więc nie
> jest do końca tak jak sugerujesz.

Nadal taki system tylko pomaga w wykryciu awarii, czasami nieco szybciej
niż bez niego (np. widać że padła replikacja mysql, albo że mysql się
wykrzaczył czy - w przypadku dokładnego monitorowania mysqla nagiosem -
zaczęło mu brakować cache'a dla zapytań). Niewiele pomoże w dokładnej
analizie problemu, w przeciwieństwie do wykresów z cacti.

> Ze wspomnianych systemów do monitorowania wypada wspomnieć jeszcze o Icinga i
> Zabbix.

O zabbix wiem i o jego wadach napisałem, co do Icigna - dzięki, sprawdzę.
Generalnie chciałbym po prostu mieć jeden sensowny system do
monitorowania, wykrywania awarii i późniejszej analizy - Niby mógłbym
wszędzie instalować agenta nagios, serwer cacti itd. ale to jest tworzenie
bytów ponad potrzeby.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944