OT: Czym monitorujecie serwery?

Pawel Dlugosz pawel at dlugosz.eu
Wed Feb 8 15:54:56 CET 2012

On 08.02.2012 15:48, Marcin Krol wrote:
> Zabbixa używam od dawna, aczkolwiek wykorzystuję tylko ułamek jego
> możliwości. Nagiosa nie trawiłem ze względu na zakręconą (dla mnie)
> konfigurację niepotrzebnie komplikującą proste rzeczy oraz dlatego, że
> bardzo często dawał mi fałszywe alarmy.

Ok., każdy używa tego do czego się przyzwyczaił i co lubi, ale pisanie
że konfig nagiosa jest zakręcony ... to drobne nadużycie :). Wszystko
siedzi w plikach tekstowych (co poniekąd jest wąskim gardłem przy dużych
instalacjach monitorujących +300 maszyn) i jest naprawdę przejrzyste.

Zwłaszcza w świetle tego co piszesz dalej:

[..]

> Jeżeli jednak nie straszne Ci jest pisanie skryptów w bashu, perlu,
> pythonie, php czy tcl (zależy co kto lubi) to polecam zabbixa.

:)
Żadna z tych umiejętności (jakkolwiek przydatna) nie jest niezbędna do
konfiguracji nagiosa.

--
Paweł <@duddits> Długosz
.::http://dlugosz.eu::.