[BUG] poldek i choose equivalents manually = yes

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sun Feb 19 17:47:37 CET 2012

On Sun, Feb 19, 2012 at 17:22:07 +0100, Bartosz Świątek wrote:

> To co poldek tam wyrzuca to jest lista. A w liście elementy ułożone są
> w porządku liniowym. Nie losowym, ani nie takim jak jest na
> klawiaturze.

Elementy tej listy ułożone są w kolejności z góry do dołu i zasadniczo
na tym porządek się kończy. Sensu stricte przypisane są do nich właśnie
CYFRY układu 62-kowego, bo jak już wspominałem wczoraj - liczba
wymagałyby zatwierdzenia enterem. A cyfra jest jedynie symbolem. Tutaj
ogranicza nas zestaw symboli dostępnych wprost z klawiatury. Ja nie
widzę przeszkód, aby znalazły się tam także !@#$%^&*()_+-=[]{};'\:"|,./<>?

Co do położenia cyfry zero - listy w normalnym świecie numeruje się od
liczby jeden. Zatem najlogiczniejszy jest układ, w którym kolejne
pozycje listy wybierane są cyframi od 1 do 9, a dalej... z racji braku
dalszych cyfr układu dziesiątkowego, lecimy kolejnymi cyframi układu
36-tkowego. Później proteza w postaci 'wielkich' cyfr;) A-Z i to zero
tak na logikę powinno się znaleźć na miejscu ...ostatnim.

> cyferką jest pakiet. W takim wypadku możesz sobie losowe znaczki tam
> postawić, najlepiej korzystając z całej gammy ASCII.

Gamy?

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>