vim i problem przy edytowaniu plików *.sql

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Fri Feb 24 11:36:20 CET 2012

Jacek Osiecki wrote:
> Ostatnio edytowanie vimem pliku z komendami mySQL to jest jakaś rzeźnia:
> gdy w trybie edycji, w dowolnym miejscu nacisnę strzałki lewo/prawo, to
> w linii statusu wyskakuje:
>
> =sqlcomplete#DrillIntoTable()
> E117: Nieznana funkcja: sqlcomplete#DrillIntoTable
> =sqlcomplete#DrillOutOfColumns()
> E117: Nieznana funkcja: sqlcomplete#DrillOutOfColumns
>
> i rozjeżdża się ekran. Skutek taki, że praktycznie nie da się vima używać :(

U mnie na identyczniej wersji i architekturze jest ok.

> Z tego co widzę, te psujące komendy są tutaj:
> /usr/share/vim/ftplugin/sql.vim i należą do vim-rt-7.3.401-1.x86_64

> Co się dzieje, czy coś jest zepsute w dystrybucji czy może w moich
> konfigach?

Te funkcje są zdefiniowane w /usr/share/vim/autoload/sqlcomplete.vim i
powinny zostać wciągnięte automatycznie. Wygląda na to, że masz coś
popsutego z autoloadem. Sprawdź czy masz w ogóle ten plik, czy w nim są
zdefiniowane te funkcje i czy vim go wciąga (np. stracem).