sysvinit -> system [was: Re: mksh exec bug.]

Paweł Sikora pluto at agmk.net
Sun Jan 15 13:48:15 CET 2012

On Sunday 15 of January 2012 12:01:01 Tomasz Pala wrote:

> No cóż, można rzucić paru 'nadmiarowych' developerów do tego zadania,
> nie będą przeszkadzali w drodze ku przyszłości.

> Nie, po prostu systemd już działa. Tak po prostu - wg mnie to tyle.
> Jest i nie narzekam. Innym osobom, które go używają, najwyraźniej
> również. A jak się wszyscy inni boją testować, to i żadnych commitów nie
> ma nowych.

uraziles moja druga osobowsc, ktora czegos sie dotknie to sie psuje :)
poniewaz nie bylo zadnych opisow jak w pld przejsc z sysvinit na systemd,
wiec po prostu zainstalowalem pakiety, a reszte zrobil poldek:

accountsservice-systemd-0.6.15-3.x86_64
avahi-systemd-0.6.30-5.x86_64
ConsoleKit-systemd-0.4.5-6.x86_64
cronie-systemd-1.4.8-8.x86_64
dbus-systemd-1.4.16-3.x86_64
rsyslog-systemd-5.8.6-2.x86_64
systemd-37-3.x86_64
systemd-libs-37-3.x86_64
systemd-units-37-3.x86_64
udev-systemd-175-3.x86_64

efekt? system sie nie podniosl :)

http://imgbin.org/index.php?page=image&id=6310

najpier wisial ze 2 minuty na 'started udev wait...', a potem sypnal reszta.
w maintance mode bylo widac, ze podmontowal tylko root:

/dev/vg_storage/lv_root          16G  5,8G  9,4G  38% /

ale juz /home leglo, a powinno sie podpiac z:

/dev/vg_storage/lv_home         /home   ext4    defaults,commit=300,noat

wiec jesli ktos chce cos przekazac uzytkownikom odnosnie migracji
na systemd, to zapraszam :)