mksh exec bug.

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sun Jan 15 13:55:24 CET 2012

On Sun, Jan 15, 2012 at 13:24:31 +0100, Bartosz Świątek wrote:

> Nie chcę cie w żaden sposób szokować, ale dobrze że chromium nie
> używasz, bo tam to już nawet silnik js v8 został wydzielony...

OMG
Hah
Nie
Nie będę się śmiał tak od razu - przecież to na pewno czemuś służy.
Prawda? To jest logicznie uzasadnione np. lepszą wydajnością (bo
przecież autorom wcale na tym nie zależy i My Wiemy Lepiej Jak To
Przyspieszyć). Bo kwestii istotniejszych od:
1. działania w ogóle,
2. wydajności
nie uznajemy, nie? Dopiero jak od kogoś usłyszę, że np.:
1. coś innego może używać tego silnika i oszczędzimy RAM,
2. coś innego może używać tego silnika i oszczędzimy dysk,
3. coś innego może używać tego silnika i oszczędzimy pasmo neta
to zacznę ryczeć ze śmiechu.

A poważnie - ja rozumiem, że przekazujemy C*FLAGS i włączamy systemowe
biblioteki dla większości takich 'normalnych' pakietów, które
niekoniecznie są dobrze pisane czy w ogóle utrzymywane, ale na Thora -
wokół części zgromadzona jest tak olbrzymia baza developerów, są tak
intensywnie testowane, że robienie czegoś inaczej niż upstream to
zwyczajna głupota (można też to nazwać sztuką - współczesną).

I uprzedzające ewentualne pytanie - nie, nie podam wzoru ani zamkniętego
katalogu projektów 'dużego zainteresowania, użycia, rozwoju i
testowania', ale koń jaki jest każdy widzi - skoro Fx w PLD generuje
ciągle problemy, to nie należy naprawiać świata, tylko Fx w PLD.

> Przyłącz się do TLD :P

Jak tylko będzie jakaś dokumentacja na stronie (bo nie ma sensu tego
wałkować w prywatnych mailach każdemu z osobna), rozjaśniająca:
1. metody pracy/uzyskania dostępu (RCS, buildery, FTP),
2. źródła pakietów (znaczy czy TLD forkuje całego CVS-a PLD, czy tylko
wybrane pakiety, czy może jakoś zaciągać będzie aktualizacje z PLD)
mówiąc krótko - jak ma działać (bez IRC-a), to się zastanowię poważnie.
Odkąd w PLD wprowadzono packages, to nie widzę już żadnego uzasadnienia
do trzymania kolejnego emeryta (CVS), mając pod ręką gita.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>