mksh exec bug.

Arkadiusz Miśkiewicz arekm at maven.pl
Sun Jan 15 14:21:09 CET 2012

On Sunday 15 of January 2012, Tomasz Pala wrote:

> Mimo wszystko - dotyka cholernie ważnej binarki (powiedziałbym -
> najważniejszej).

Gdyby to była zmiana taką jak proponowałeś czyli zsh czy bash to wtedy
faktycznie - duży temat do dyskusji.

Jeśli to jest zmiana z nierozwijanego pdksh-połatanego-łatami-z-debiana-i-
openbsd na rozwijanego forka pdksh o nazwie mksh to bardziej pasuje
"kosmetyka".

> Sprawdziłem, ale może coś pominąłem, więc wskaż mi proszę odpowiedni
> fragment:
>
> http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/packages/mksh/mksh.spec
> http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/packages/pdksh/pdksh.spec

%description w mksh.spec, pierwsze zdanie

> "mksh is a DFSG-free and OSD-compliant (and OSI approved) successor to
> pdksh, developed as part of the MirOS Project as native
> Bourne/POSIX/Korn shell for MirOS BSD, but also to be readily available
> under other UNIX-like operating systems"
>
> Inaczej: które z tych 'innych celów' predestynują go do /bin/sh
> bardziej, niż zsh.

mksh to maintainowany fork pdksh (gdzie fork jest z nazwy bo pdksh się po
prostu zatrzymał w miejscu)

nasz pdksh to pdksh z 1999r połatany łatami z debiana i powyciąganymi fixami z
cvsu openbsd.

Cel zmiany był prosty - używać maintainowanej wersji pdksh (czyli mksh)
zamiast łatać nadal stare pdksh z 1999r.

Ty z kolei wyskakujesz z propozycjami użycia ZUPEŁNIE innego shella jako
/bin/sh. Różnica oczywista.

> Mówią, że łyka. Sprawdź sam.

O, a kto mówi z PLD cobym w razie czego mógł męczyć?