sysvinit -> system [was: Re: mksh exec bug.]

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sun Jan 15 14:49:59 CET 2012

On Sun, Jan 15, 2012 at 13:48:15 +0100, Paweł Sikora wrote:

> uraziles moja druga osobowsc, ktora czegos sie dotknie to sie psuje :)

Też mnie kiedyś wołali 'master of disaster';)

> poniewaz nie bylo zadnych opisow jak w pld przejsc z sysvinit na systemd,
> wiec po prostu zainstalowalem pakiety, a reszte zrobil poldek:

No, tak to się odbywa:)

> efekt? system sie nie podniosl :)
>
> http://imgbin.org/index.php?page=image&id=6310

Musisz mieć kernela z devtmpfs oraz cgroup (automounter wbrew temu, co
piszą, nie jest wymagany). systemd widzi urządzenia dopiero wtedy, gdy
zarejestruje mu je udevd ...albo moja specjalna binarka dla systemów
udevoodpornych, której używam z powodzeniem od miesiąca i wrzuciłem:

http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/packages/systemd/fetch_devices.c
http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/packages/systemd/udev-fake.service

to drugie mam u siebie podpięte do dev-sda1.device.wants.

> najpier wisial ze 2 minuty na 'started udev wait...', a potem sypnal reszta.
> w maintance mode bylo widac, ze podmontowal tylko root:

maintance mode? Ja znam tylko systemd.confirm_spawn=1 i
systemd.log_level=debug:)

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>