Re: journal w systemd (Re: mksh exec bug.)

Bartlomiej Zimon uzi18 at o2.pl
Tue Jan 17 13:29:14 CET 2012

Dnia 15 stycznia 2012 21:15 Tomasz Pala <gotar w polanet.pl> napisał(a):

> No bo jeden zastępuje kernel log buffer i właściwy syslog może go
> wyłączyć (rsyslog wyłącza tylko systemd-kmsg-syslogd, nawet pierwsze
> trafienia googla na zapytanie o systemd-kmsg-syslogd mówią o tym),
> natomiast drugi służy do przejmowania stdout startujących usług
> (systemd-stdout-syslog-bridge). Ten drugi nie jest właściwie syslogiem,
> tylko czymś co łapie komunikaty i kieruje do sysloga. Journal jak
> rozumiem łączy funkcje obu.

> A czy 'możesz nie używać' nie znaczy właśnie, że jest opcjonalne?;)
> Możesz:
> [...]

No i mamy w th-test systemd v38, latki uaktualnilem wzgledem git.
Testowalem network.service i network-post.service i wzglednie ok.
ifup w .service nie potrzebuje bo mam NetworkManager.service.
Sam systemd-journal domyslnie dziala podobnie do dmesg.
Uwaga moze pare osob zauwazylo ale shutdown z systemd nie wylacza komputera
trzeba podac pelna liste opcji "/sbin/shutdown -h -P now"

Czekamy na feedback, skoro nie sa zglaszane problemy to nie wiemy czy cos trzeba poprawic.

Pozdrawiam
Bartlomiej Zimon