Trinity desktop environment w PLD

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Fri Jan 20 13:03:38 CET 2012

On Fri, Jan 20, 2012 at 10:59:10 +0100, Jarosław Kruk wrote:

> mieć inna kartę graficzną i już może być problem. Niestety w PLD nie ma
> wystarczająco mocy przerobowych żeby przetestować wszystkie możliwe
> konfiguracje.

Ja wam coś podpowiem - u NIKOGO nie ma takich mocy przerobowych. I
dlatego nawet komercyjne systemy korzystają z usług zewnętrznych
beta-testerów w formie bardziej świadomych użytkowników.
Jeśli produkt ma _WYDANIA_, to można takie testy prowadzić. W przypadku
ciągłego rozwoju siłą rzeczy jest to niemożliwe, ergo: nie ma takiej
możliwości, aby przeprowadzać testy oprogramowania w fazie stałego
rozwoju inaczej, niż przez docelowych (a nie testerów) użytkowników.

Jeśli ktoś tego faktu nie może zrozumieć, nie akceptuje, nie podoba mu
się - po prostu powinien przestać danego produktu używać.
Jeśli ktoś winę za taki stan rzeczy zwala na jakiegoś "szefuncia", to
albo z osobistych pobudek, albo totalnego niezrozumienia tematu (a z
głupim się jak wiadomo nie dyskutuje, bo ktoś obok może nie zauważyć
różnicy).
Każdy może oczywiście mieć _konkretne_ zarzuty (typu 'mówiłem, żebyś
tego nie ruszał, bo jest tam gnojowisko'), a konkretne charakteryzują
się przede wszystkim tym, że da się podać proste rozwiązanie problemu
(tak jak ostatnie 'o tego typu zmianach należy uprzedzać').

I tu na prawdę nie trzeba mieć 15 lat doświadczenia w kierowaniu
projektami, aby te rzeczy wiedzieć.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>