Re: Migracja serwisów SysV -> systemd

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Tue Jan 24 13:49:21 CET 2012

W dniu 24 stycznia 2012 13:42 użytkownik Jacek Konieczny
<jajcus w jajcus.net> napisał:

> Tak jakby.

> To raczej unity, które odpowiadają plikom w init.d/
> I symlinki, odpowiadające tym w rc*.d/.
>
> 'systemctl enable' odpowiada 'chkconfig --add'.

> Da się, normalnie za pomocą "ln -s" i "rm", ale żeby to robić mądrze, to
> trzeba pliki /lib/systemd/system/*.service parsować.

> Też o tym myślałem. Tylko co ma systemd rozumieć jako 'juz zainstalowane
> uslugi'? Wszystko w /lib/systemd/system/? Czy tylko to co przyszło z
> RPMów? Albo tylko z rpmów z %systemd_post? Jak to rozróżnić?

Ja mysle ze to co przyszlo z rpmem, czyli te pliczki .service, tak? W
%post po prostu szukac tych plikow i rejestrowac uslugi.

> To właśnie załatwiałoby systemd-units (zawierające obecnie i systemctl),
> ale musiałby być wymagane przez pakiety (tak jak teraz chkconfig).

Mogloby byc tez wymagane przez makra. Wtedy tych pakietow tykac nie trzeba.
Powiedzmy makro %systemd_post wymaga jakiegos tam pakietu systemd-*.
Jesli decydowac sie na ten wariant.