Migracja serwisów SysV -> systemd

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Tue Jan 24 14:36:30 CET 2012

On Tue, Jan 24, 2012 at 01:49:21PM +0100, Bartosz Świątek wrote:

> Ja mysle ze to co przyszlo z rpmem, czyli te pliczki .service, tak? W
> %post po prostu szukac tych plikow i rejestrowac uslugi.

Część plików .service przychodzi z samym systemd i nie wiem jak tam jest
zrobione to 'enable'.

Część plików może być spoza RPMa… ale, w sumie, można przyjąć, że w PLD
mają tam być tylko z RPMów, user swoje może wrzucać to /etc/systemd,
a pewnie i dodatkowe „bazy” można zdefiniować…

Jeżeli nikt nie widzi przeciwwskazań, to to prawdopodobnie byłoby
najlżejsze rozwiązanie.

> Mogloby byc tez wymagane przez makra. Wtedy tych pakietow tykac nie trzeba.
> Powiedzmy makro %systemd_post wymaga jakiegos tam pakietu systemd-*.
> Jesli decydowac sie na ten wariant.

Jak wymagać przez makra? Czy jak makro czegoś wymaga, to nie trzeba tego
czegoś i do wymagań pakietu (Requires(post,preun)) dodać?

Pozdrowienia,
        Jacek