Re: Migracja serwisów SysV -> systemd

Pawel Golaszewski blues at pld-linux.org
Tue Jan 24 19:31:42 CET 2012

On Tue, 24 Jan 2012, Jacek Konieczny wrote:
> Kolejny katalog z plikami do pilnowania.

A co w nim pilnować?

> Będą instalacje i deinstalacje, które trzeba obsłużyć, przy obecności
> systemd (a właściwie systemd-units) i bez niego.

Nie ma systemd:
- przy instalacji dodajesz pliczek
- przy deinstalacji go usuwasz

Przy instalacji systemd lecisz po kolei z wykonaniem i usuwasz wszystko.

Jak jest systemd to nic nie potrzebujesz, katalog ma być pusty, a wszystko
ma sie wykonać.

Tak naprawdę to jest stosunkowo proste, zwykłe składowanie co powinno się
było wykonać we wszelkich postach. Nawet do wykonania przez administratora
ręcznie... (cat * | sh)

Jakby to dobrze pomyśleć to tak naprawdę to mógłby być ogólny mechanizm...

> Zmieni się koncepcja i co z plikami co tam już leżą?

Wystarczy znacznik "wersji" (np. wersja makr rpm) dać na początku pliku.
Czy się go użyje czy nie - mało istotne, będzie jakiś wyznacznik z kiedy
jest taki zestaw komend.

> Bardziej skomplikowane makra też mnie nie pociągają…

...a kogo pociągają...?