systemd - próba na laptopie

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sun Jan 29 23:31:27 CET 2012

On Sun, Jan 29, 2012 at 09:46:12 +0100, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> Jeszcze jedna sprawa - czy dobrze widzę, że /var/run nie jest czyszczony lub
> nie powinien być na tmpfsie?

systemd korzysta z /run na tmpfs (rationale: /var może być nieosiągalne
na wczesnym etapie uruchamiania systemu, zresztą ja się na to właśnie
wielokrotnie napotykałem). Z kolei takie proste wyczyszczenie /var/run
usunie także podkatalogi, wymagane przez nasze pakiety. Zatem:
- usługi uruchamiane natywnie unitami nie zaglądają tam w ogóle,
- usługi uruchamiane po staremu mogą odmawiać startu, jeśli same
  wcześniej nie usunęły pidfile.

Najprościej byłoby wyciągnąć z rc.sysinit kawałek czyszczący ten katalog
do jakiejś funkcji i wywołanie jej jako oneshot service.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>