systemd - próba na laptopie

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Mon Jan 30 01:02:32 CET 2012

On Sun, 29 Jan 2012, Tomasz Pala wrote:

> systemd korzysta z /run na tmpfs (rationale: /var może być nieosiągalne
> na wczesnym etapie uruchamiania systemu, zresztą ja się na to właśnie
> wielokrotnie napotykałem). Z kolei takie proste wyczyszczenie /var/run

To i z /var/lock wtedy jest czkawka, więc o takie sytuacje brzegowe to niech
się ich posiadacz martwi (też miewam /var na innej partycji).

> usunie także podkatalogi, wymagane przez nasze pakiety. Zatem:
> - usługi uruchamiane natywnie unitami nie zaglądają tam w ogóle,
> - usługi uruchamiane po staremu mogą odmawiać startu, jeśli same
>   wcześniej nie usunęły pidfile.
>
> Najprościej byłoby wyciągnąć z rc.sysinit kawałek czyszczący ten katalog
> do jakiejś funkcji i wywołanie jej jako oneshot service.

Albo dodać konfigi tmpfiles do paczek mających katalogi w /var/run.
Przejściowy worek ze wszystkim dodałem do systemd, a przykładowe do
NetworkManagera i amavisd-new.

--
Jan Rękorajski                  | PLD/Linux
baggins<at>mimuw.edu.pl         | http://www.pld-linux.org/