systemd - próba na laptopie

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Mon Jan 30 15:40:17 CET 2012

On Mon, Jan 30, 2012 at 01:02:32 +0100, Jan Rękorajski wrote:

> To i z /var/lock wtedy jest czkawka, więc o takie sytuacje brzegowe to niech
> się ich posiadacz martwi (też miewam /var na innej partycji).

Uhm, ja tylko piszę, dlaczego systemd tak ma (żeby zaraz ktoś nie zaczął
'naprawiać' znowu świata).

> Albo dodać konfigi tmpfiles do paczek mających katalogi w /var/run.
> Przejściowy worek ze wszystkim dodałem do systemd, a przykładowe do

Zastanawiałem się kiedyś i nad taką wersją. Jedyna jej wada (poza pracą,
którą trzeba włożyć, więc to moje rozwiązanie swoją drogą warto
dorzucić) to zniknięcie katalogów, jeśli pakiet zostanie zainstalowany
pod kontrolą systemd, a później ktoś zmieni inita na innego (choćby
init=/bin/sh i service cośtam start). Czyli fakt
montowania jako tmpfs katalogu, w którym coś pakietujemy.

W zasadzie tylko dlatego nie trzeba w %post od razu aktywować tych tmp.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>