Wybory nowego RM-a

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Mon Jun 18 20:54:47 CEST 2012

On Mon, Jun 18, 2012 at 08:29:59PM +0200, Paweł Sikora wrote:

> no, to na poczatek zrobmy kilka rzeczy:
>
> 1).
> potrzebuje uprawnien @ep09 do przenoszenia pakietow @ftp,

Czyli to oficjalny coming-out i Paweł zgłasza się na ochotnika na RM?

Sądząc po przedstawionym dalej planie, może do być dobra kandydatura
(z dotychczasowego RM też byłem bardzo zadowolony).

> 2).
> ustalmy oficjalnie regule, ze jak ktos cos puszcza do th-test, to powstale .rpm-y
> nie trafia do th-ready jesli ktos nie wyprostuje niespelnionych zaleznosci
> widocznych na http://ep09.pld-linux.org/~pldth/

Czy wcześniej zależności nie były prostowane przed przenoszeniem z ready
do main? Mnie właściwie wszystko jedno, byle w ready tygodniami nie
leżał zestaw do którego z main się upgrade'nąć nic nie da.

> 3).
> trzeba wyczyscic liste problemow http://ep09.pld-linux.org/~pldth/
> i zrobic jakis snapshot ftpa.

Może lepiej snapshot przed jakimkolwiek „czyszczeniem”? Potem może
drugi. Chociaż to zależy co masz na myśli przed „wyczyścić listę
problemów”…

> 5).
> jesli ktos chce, aby cos trafilo do th-ready, to niech podsyla osobie mogacej
> przenosic pakiety gotowa liste.

I fajnie, żeby było można łatwo znaleźć „osobę mogącą przenosić
pakiety”… i żeby zasady tego były jasne. Bo na razie to dla mnie była
magia – wrzuciłem coś na buildery, to się pojawiało w test… potem może
w ready, a czasem nawet kiedyś w main i nie bardzo wiedziałem od czego
to zależy… ;)

> 6).
> trzeba okreslic reguly przenoszenia paczek z th-ready do th-main.
> jakis anons na listach + czas na testy wdrozeniowe?

Na testy, dedlajny i quality assurance, to nie mamy zasobów. Ale więcej
przejrzystości by się przydało. Niestety, to dodatkowa, niekoniecznie
najważniejsza, robota dla RM i pewnie tylko dlatego teraz różnie z tym
bywało.

> 7).
> trzeba w koncu (jesli gotowa) odpalic migracje cvs-git, bo piescimy
> sie z tym juz ruski rok.

Jestem za. PLD to już ostatnie miejsce gdzie jeszcze z CVS się użeram…
gdzie indziej to się już z SVN migruje… ;)

> 8).
> ktos obeznany z systemd powinien napisac krotki podrecznik konfigurowania zaleznosci
> i odpalania uslug, tak by instalacja pld na fikusnych mutacjach lvm/raid/luks
> byla prosta, latwa i pzyjemna. i nie mam tu na mysli 'skompiluj sobie taki szpej do udev',
> co emuluje cos tam na potrzeby systemd ;)

No… brakuje nam zapaleńców do pisania HOWTO…

> 9).
> spotkac sie przy piwie i ustalic nastepne punkty planu :)

Tak, przydałby się jakiś zlot… już chyba bardzo dawno nie było… a
przynajmniej ja dawno na taki nie trafiłem.

Pozdrowienia,
        Jacek