Wybory nowego RM-a

Paweł Sikora pluto at agmk.net
Mon Jun 18 20:29:59 CEST 2012

On Monday 18 of June 2012 11:06:39 Mariusz Mazur wrote:

> Ej, no ale nie bądźcie nieśmiali. Przecież nawalanka w arkam, żeby sobie dał
> siana, a potem formalizacja wyboru RM-a przez CDG, to nie były tylko losowe
> ruchy bez sensu, ale elementy jakiejś przemyślanej, spójnej wizji zmian w
> distro.
>
> Także parę dni już odczekanych, pozory skromności zachowane, teraz czas się
> ujawnić.

no, to na poczatek zrobmy kilka rzeczy:

1).
potrzebuje uprawnien @ep09 do przenoszenia pakietow @ftp,
bo za chwile jakis automat wykasuje z th-test rzeczy, ktore za dlugo tam lezakuja.

2).
ustalmy oficjalnie regule, ze jak ktos cos puszcza do th-test, to powstale .rpm-y
nie trafia do th-ready jesli ktos nie wyprostuje niespelnionych zaleznosci
widocznych na http://ep09.pld-linux.org/~pldth/

3).
trzeba wyczyscic liste problemow http://ep09.pld-linux.org/~pldth/
i zrobic jakis snapshot ftpa.

4).
trzeba zmienic automatyke przenoszenia paczek / strukture ftp, tak aby katalogi
test/ready/main zawieraly tylko symlinki do wlasciwych paczek lezacych w jednym miejscu.
dzieki temu rsync ftp po przenosinach paczek nie bedzie bolesnym kolkiem w pupie
dla klientow na waskich laczach (zwlaszcza mam tu na mysli pakiety debuginfo).

5).
jesli ktos chce, aby cos trafilo do th-ready, to niech podsyla osobie mogacej
przenosic pakiety gotowa liste.

6).
trzeba okreslic reguly przenoszenia paczek z th-ready do th-main.
jakis anons na listach + czas na testy wdrozeniowe?

7).
trzeba w koncu (jesli gotowa) odpalic migracje cvs-git, bo piescimy
sie z tym juz ruski rok.

8).
ktos obeznany z systemd powinien napisac krotki podrecznik konfigurowania zaleznosci
i odpalania uslug, tak by instalacja pld na fikusnych mutacjach lvm/raid/luks
byla prosta, latwa i pzyjemna. i nie mam tu na mysli 'skompiluj sobie taki szpej do udev',
co emuluje cos tam na potrzeby systemd ;)

9).
spotkac sie przy piwie i ustalic nastepne punkty planu :)