Wybory nowego RM-a

Marcin Krol hawk at pld-linux.org
Tue Jun 19 09:08:44 CEST 2012

> 2).
> ustalmy oficjalnie regule, ze jak ktos cos puszcza do th-test, to powstale .rpm-y
> nie trafia do th-ready jesli ktos nie wyprostuje niespelnionych zaleznosci
> widocznych na http://ep09.pld-linux.org/~pldth/

Taka reguła obowiązywała "od zawsze", jeszcze w Ra, potem w Ac,
dodatkowo czas "leżakowania" w test wynosił bodajże tydzień, a w ready
dwa za wyłączeniem pilnych poprawek. Jeżeli w pewnym momencie decyzją
RMa przestała obowiązywać (nie kojarzę takiej informacji) to pretensje
można mieć tylko do RMa.

> 4).
> trzeba zmienic automatyke przenoszenia paczek / strukture ftp, tak aby katalogi
> test/ready/main zawieraly tylko symlinki do wlasciwych paczek lezacych w jednym miejscu.
> dzieki temu rsync ftp po przenosinach paczek nie bedzie bolesnym kolkiem w pupie
> dla klientow na waskich laczach (zwlaszcza mam tu na mysli pakiety debuginfo).

Pliki rpm nie mogą leżeć fizycznie w jednym miejscu. Ktoś omyłkowo puści
paczkę X po auto tagu i nadpisze ona np. wersję linkowaną z main bo
nazwa pliku będzie identyczna, a przykładowo zlinkuje się już z nowszą
wersją bibliotek. Skończy się na main z rozjechanymi zależnościami.

> 5).
> jesli ktos chce, aby cos trafilo do th-ready, to niech podsyla osobie mogacej
> przenosic pakiety gotowa liste.

Ale rozumiem, że to nie będzie wymogiem aby coś trafiło do ready?

> 6).
> trzeba okreslic reguly przenoszenia paczek z th-ready do th-main.
> jakis anons na listach + czas na testy wdrozeniowe?

Za czasów Ra był obowiązek wysyłania maili na pld-announce o ruchach z
test do ready i potem z ready do main. Czas na testy tak w Ra jak i Ac
wynosił dwa tygodnie - tyle paczki musiały leżeć w test i w ready zanim
można je było ruszyć (za wyjątkiem pilnych aktualizacji).

> 7).
> trzeba w koncu (jesli gotowa) odpalic migracje cvs-git, bo piescimy
> sie z tym juz ruski rok.

Bo zamiast postawić gitolite i zapewnić tylko możliwość pracy builderów
oraz możliwość klepania specy, a potem dorabiać/poprawiać/przepisywać
wszystko inne to pierw chciano mieć pełny import z CVS do GIT z
zachowaniem historii zmian, z portem pełnego zestawu skryptów używanych
przez/do CVS itp. itd. Rezultat jest jaki jest.

Ogólnie to chcesz powrotu po części do zasad jakie obowiązywały w Ra, Ac
(póki ja byłem RMem) i w Ti/TLD. Luz. Uprzedzam, że przy tych zasadach
RM ma czasami dużo roboty i z doświadczenia wiem, że chętnych do pomocy
było zawsze brak (a dokładnie to kilku było, ale jak się dowiadywali jak
wygląda zarządzanie FTP i z czym się to wiąże chcąc zachować jako taką
poprawność i stabilność zestawu paczek to rezygnowali). Tylko jedna
osoba, że tak powiem wytrwała na posterunku i pomagała pierw mi przy Ac,
potem Arkowi przy Th. Tyle, że później zmieniła (w Ac) zasady, które Ty
teraz proponujesz przywrócić :-)

M.