Git migration

Kacper Kornet draenog at pld-linux.org
Sat Jun 23 00:09:14 CEST 2012

On Fri, Jun 22, 2012 at 11:32:37PM +0200, Paweł Sikora wrote:
> w sprawie migracji do gita, mam jeszcze jedno pytanie - w jaki sposob planujemy
> eliminowac totalnie psujace commity uzytkownikow? czy bedziemy uzywac 'git revert'.
> czy moze od strony administracyjnej bedziemy jechac z 'git reset --hard' ?

Dobre pytanie. Osobiście bym ustalił następujące zasady:

1. Jeżeli commit jest tylko na branchu innym niż master to każdy może zrobić git reset
--hard  && git push -f

2. Jeżeli kommit jest na master to git revert && git push. Chyba, że
nastąpiła wojna na commity między dwoma developerami.

3. Wyjątek od powyższych: zakaz robienia git reset --hard obejmującego
commity otagowane auto-* (czyli te co poszły na ftp).

Dodatkowo dałbym prawo administratowrowi przeniesienia na boczną gałąź
commitów z nie technicznym opisem zmian (np. osobiste wycieczki pod
adresem innego developera) i przewinięcia master w tył. Znowu z
wyjątkiem punktu 3.

P.S. Od strony technicznej nie robi się git reset --hard od strony
administracyjnej. Nawet gitadmin musi to zrobić na swoim lokalnym
repozytorium i pchnąć przez git push -f.

--
  Kacper