Git migration: Change in auto-* tags

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Tue Jun 26 16:04:19 CEST 2012

On Tue, Jun 26, 2012 at 11:46:34AM +0200, Marcin Krol wrote:
> A co stoi za koniecznością takiej zmiany? Ja przechodząc na git zostałem
> przy starym formacie auto tagów i na żadne problemy się nie natknąłem.

No cóż, gorzej niż w CVS być nie mogło ;)

'cvs status -v cośtam.spec' czasami pokazywało koszmarną ilość tagów, to
'git tag -l' zapewne pokaże to samo (tyle, że szybciej i ładniej). Ale
skoro git ma możliwość używania hierarchicznych tagów i niektóre
narzędzia umieją to ładniej prezentować, to może to uporządkować ten
bajzel.

Co do rezygnacji z podmiany '.' na '_' – to jest dość oczywisty zysk
- wersję RPMa będzie się dało wprost na taga zamienić tylko przez
 dodanie prefiksu - jak dla mnie znaczne ułatwienie wszelkiego ręcznego
grzebania w tym.

> Jedynym problemem jaki na szybko mi przychodzi do głowy jest czy ktoś
> pamięta wszystkie miejsca, gdzie trzeba będzie zmienić format tagów.

Gdziekolwiek się używa tych tagów zapewne i tak będzie trzeba zrobić
sporo zmian - bo przecież inaczej się je nakłada i zdejmuje w GIT niż
w CVS.

Trochę by mnie martwiła niezgodność repo Ti i PLD - ale jeśli chodzi
tylko o tagi, to żaden problem – nie wpłynie to na łatwość migracji
zmian między repozytoriami.

Pozdrowienia,
        Jacek