PHP 5.4 - rewolucja. Jak spaczkować ?

Jacek Osiecki joshua at hybrid.pl
Fri Mar 2 13:15:52 CET 2012

W dniu 2012-03-02 11:35, Bartosz Świątek napisał(a):
> W dniu 2 marca 2012 09:07 użytkownik Wojciech Błaszkowski

> Wyleciały wszystkie rzeczy które w PHP 5.3 oznaczone były jako
> deprecated.

Dokładnie - co w zasadzie dyskwalifikuje 5.4 do używania tam gdzie się
ma
jakiegokolwiek klienta który nie jest webmasterem i programistą PHP.

> U nas standardową procedurą jest poinformowanie klienta o zmianach i
> podanie odpowiedniego dead line. Do tego ja trzymam zawsze 2 wersje
> PHP i wyjątkowo ciężkie do zmigrowania rzeczy dostają odpowiedniego
> handlera w ich <Directory> i działają na starszej wersji PHP.

"Wyjątkowo ciężkie do zmigrowania" są rzeczy pisane jeszcze 3 lata
temu,
nie mówiąc o całej masie stron które "od zawsze" (tj. od adaptacji do
PHP5)
działały bez problemu oraz takich które wymagały uaktywnienia
niektórych
z hacków obecnie wycinanych.

> W przypadku updatu do 5.4 to Ci którzy przestawili się na 5.3 bez
> otrzymywania masy warningów będą po bezpiecznej stronie i tylko
> jakieś
> kosmetyki trzeba w ini zrobić przy upgradzie które załatwi jakiś
> trigger.

Ale tu mimo wszystko powinno to pójść raczej w pakiety php-*5.3.10*
i php54-*. Beztroski upgrade 5.3 do 5.4 to masakra, zmiana php-* na
php53-*
też jest mocno problematyczna przy PLDowskiej polityce rozbijania PHP
na
pierdyliard pakietów (brakuje tylko php-if, php-then, php-else)...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki