Re: PHP 5.4 - rewolucja. Jak spaczkować ?

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Fri Mar 2 14:05:16 CET 2012

W dniu 2 marca 2012 13:15 użytkownik Jacek Osiecki <joshua w hybrid.pl> napisał:

> Dokładnie - co w zasadzie dyskwalifikuje 5.4 do używania tam gdzie się ma
> jakiegokolwiek klienta który nie jest webmasterem i programistą PHP.

> "Wyjątkowo ciężkie do zmigrowania" są rzeczy pisane jeszcze 3 lata temu,
> nie mówiąc o całej masie stron które "od zawsze" (tj. od adaptacji do PHP5)
> działały bez problemu oraz takich które wymagały uaktywnienia niektórych
> z hacków obecnie wycinanych.

> Ale tu mimo wszystko powinno to pójść raczej w pakiety php-*5.3.10*
> i php54-*. Beztroski upgrade 5.3 do 5.4 to masakra, zmiana php-* na php53-*
> [...]

A ja uważam, że lepiej zrobić php54.spec, który np. dodaje sobie jedną
metapaczkę php-5.3-to-5.4 i ona ciągnie sobie php54-* które wyrzucają
php-5.3-* z systemu. Jak nie chcesz to nic nie musisz w poldku ruszać,
a jak chcesz to instalujesz php-53-to-54 i Ci wszystko pociągnie, może
nawet po jakiejś analizie tego co masz zainstalowane - odpowiednie
provides by się poprzydawały już w obecnym php.