glibc 2.15 psuje libGL z NVidii

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Sun Mar 11 12:19:01 CET 2012

W dniu 11 marca 2012 10:32 użytkownik Łukasz Maśko
<ed w yen.ipipan.waw.pl> napisał:

> To jest dla mnie nieustającym dziwem. Dlaczego jeśli proces jest śledzony to
> się nie wykrzacza, a jak się go puści "samopas" to natychmiast się wyp...
> Potrafi to ktoś racjonalnie (i w miarę prosto) wytłumaczyć?

Mnie to akurat nie dziwi. Na 90% program w tzw. release buildzie
próbuje wpisać więcej danych niż zallocował pamięci, np. do lokalnego
arraya. W debugerze działa, bo debuger pakuje więcej do stacka i taki
array jest większy i nie nadpisujesz w ten sposób obszaru którego nie
możesz.