GCC generuje błędny asm

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sat Mar 31 09:40:28 CEST 2012

On Fri, Mar 30, 2012 at 21:51:06 +0200, Bartosz Świątek wrote:

> Ty może masz czas uczyć się opcji kompilatora na pamięć, ja mam
> fajniejsze rzeczy do roboty.

Przeklejanie kodu PHP do C? Czy celowe wstawianie $ przed zmiennymi?
Które z tych nazywasz 'fajniejszymi rzeczami do roboty'? Get a life.

> A teraz czy twój ukochany kompilatorek
> przyjmuje $ czy nie, to mi rybka, jak przyjmuje to popraw by
> kompilował poprawnie -

Wyobraź sobie, że nie zawsze wynikiem użycia gcc musi być binarka.
Czasem jest to taka zubożona binarka (biblioteka), a czasem właśnie
taki asm. I jeżeli ktoś ma ochotę używać np. tego $ do debugowania
wyjścia asm czy dowolnego innego użycia w jakimś innym narzędziu, to
jego sprawa. Sprawą istotną w tym miejscu jest to, że nikt o zdrowym
umyśle nie zacznie nagle pisać w ten sposób kodu, więc błąd ten nie ma
żadnego znaczenia.
W świecie korporacyjnym, gdybyś coś takiego zgłosił w komercyjnym
oprogramowaniu, dostałbyś odpowiedź: "do not use $", mimo nomen omen
dużych $$$ płaconych za maintenance i to TY byś musiał wykazać, gdzie
ten błąd w PRAKTYCE powoduje problem generujący jakiekolwiek koszty.

> dałem ci podpowiedź jak kodzik asemblera ma
> wyglądać, to możesz to poprawić, a jak nie umiesz, to naucz go nie
> przyjmować dolarka i krzyczeć errorem via default. EOT.

On? DIY. I jak już wspominałem - NTG.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>