kernel - dracut

Łukasz Głębicki lukaszgl at post.pl
Wed May 23 20:52:16 CEST 2012

Dnia 2012-05-23 20:35 Tomasz Pala napisał(a):

>A jaki to RAID masz, że musisz boot wydzielać? Wracając do tematu - w
>geninitrd kompresor był konfigurowalny, więc i tutaj pewnie można
>dorobić. Śmiało, do dzieła! :)

mdadm a na nim LVM.

Poczytałem trochę manuali do dracuta i nie było tam napisane, że da się
wymusić użycie np. lzma z poziomu pliku konfiguracyjnego.

Jedynie co wyczytałem, to jest to kwestia dodania odpowiedniego parametru do
linii komend.
Można by było stworzyc np. /etc/sysconfig/dracut i tam dodać linię: COMPRESS
= {xz,lzma,bzip2,gz}

Pytanie czy nasz kernel ma wkmpilowaną obsługę np. xz i ktoś się nie
zabootuje po restarcie.

pozdrawiam
--
Łukasz Głębicki