kernel - dracut

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Thu May 24 11:36:07 CEST 2012

On Wed, May 23, 2012 at 22:22:01 +0200, Paweł Gołaszewski wrote:

> To bardziej zaszłości po starych systemach. Też tak w kilku miejscach
> jeszcze mam. Ze względu na bootloadery tak się przecież kiedyś robiło.

No robiło, jak ktoś miał za duży dysk 10 lat temu. Ja się jakoś
mieściłem w limicie i nie mam takich kombinacji. Ale żeby mając duży
dysk robić zaledwie 25 MB? To przecież ówczesnych kilka kerneli by mogło
nie wejść (lilo obsługuje do 8 obrazów).
A w czymkolwiek to przeszkadza, żeby tejże partycji przestać używać, gdy
stanie się zbyt mała? Nie przeszkadza programowy RAID1, LVM AFAIR też
nie stanowi bariery - a poza tym po starych systemach często zostawały
zbędne już partycje swap.
Ja tam nie wiem, ale jakieś wymyśle kompresowanie zawartości /boot to
overkill, już wolałbym wywalić tego całego dracuta niż rzeźbić.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>