[TH-main] Gdzie są standardowe nazwy kart sieciowych ?

Daniel Dawid Majewski light-i at o2.pl
Tue May 29 19:28:26 CEST 2012

W odpowiedzi na wiadomość z dnia 29.05.2012 18:50, od Arkadiusz Miśkiewicz:

> Masz do doczytania http://linux.dell.com/files/biosdevname
OK, ładne cacko... :P
To już wiem, że ten pakiet jest mi niepotrzebny, odinstalowałem i działa
tak samo ładnie, jak wcześniej...
Magiczne polecenie dla niechcianych nazw brzmi:
nameif -s eth0 ${MAC_ADDR}
Zastanawiam się tylko po co figurował ten pakiet jako sugerowany, w
niczym on nie ułatwia upgrade, a wręcz trzeba zaorać stare nazwy w
konfiguracji...
Z ciekawości przed odinstalowaniem sprawdziłem i się zdziwiłem czymś
jeszcze - dla wlan0 jest tak, jak było, a biosdevname "widzi" co innego:
$ sudo ip a
[...]
3: wlan0: <BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500 qdisc noop state DOWN qlen 1000
     link/ether 00:1f:3c:2f:ec:7f brd ff:ff:ff:ff:ff:ff

$ sudo biosdevname -i wlan0
p3p1

P.S. A może podpakiecik biosdevname-udev dla ozdoby ? ;)
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski