gitolite - konfiguracja?

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Wed May 30 14:35:00 CEST 2012

On Wed, May 30, 2012 at 02:13:38PM +0200, Jacek Osiecki wrote:
> w końcu zapadła decyzja o wywaleniu z firmy śmierdzącego trupa o nazwie
> cvs i zastąpieniu go gitem.

Brawo!

My powoli GITem zastępujemy SVNa.

> rzuciłem okiem na repo pld i miła niespodzianka - jest git z podpakietami,
> jest gitolite.

Jest i działa, ale nie out-of-the-box, trzeba to sobie skonfigurować pod
swoje potrzeby.

> wszystko pięknie, ale po instalacji... co dalej?
> gdzie bym nie spojrzał, wszystkie manuale dotyczące gitolite wyglądają
> podobnie:
>
> $ git clone git://github.com/sitaramc/gitolite
> $ cd gitolite/src
> $ ./gl-easy-install -q gitolite gitserver sitaram

hmm… ja widać widziałem inne. tego nie kojarzę, ale postawiłem
działający serwer z pakietów, z pomocą dokumentacji na stronach
gitolite.

> ale chyba nie po to instalowałem z pakietów żeby teraz to robić ręcznie?
> ktoś może polecić jakiś tutorial nadający się do zastosowania w pld?

> dla uściślenia: chcę stworzyć centralne repozytorium git dla firmy, na
> który poszczególni użytkownicy będą wrzucali to co zrobili na swoich
> lokalnych gitach...

Mogę potwierdzić, że da się to zrobić z pakietów i działa, niestety
szczegółów jak do tego doszedłem już nie pamiętam, w każdym razie
jakichś wielkich przeszkód raczej nie napotkałem.

Z tego co widzę:
- dodałem sobie użytkownika 'git' z home w /srv/git
- tam mam (najwyraźniej przez coś przygotowane, potem częściowo
  edytowane ręcznie):
  - plik '.gitolite.rc'
  - katalog '.gitolite'
  - katalog 'repositories' z repozytoriami
  - projects.list

Mam dostęp do repozytoriów przez ssh i większość konfiguracji też robię
przez git/ssh, dlatego już nie bardzo wiem co i skąd mam na tym serwerze
;)

Mam tam też działający gitweb.

Sorry, że daleko temu do jakiegoś tutoriala, ale może naprowadzi Cię na
właściwą drogę. Wtedy napisz tutorial ;)

Pozdrowienia,
        Jacek

PS. Tu jest jakieś instalowanie z pakietu:
  http://sitaramc.github.com/gitolite/g2/rpmdeb.html

Możliwe, że coś takiego zrobiłem.