pld-shutdown vs. ups :(

Paweł Sikora pluto at agmk.net
Fri Nov 9 23:42:06 CET 2012

On Friday 09 of November 2012 14:31:59 Paweł Sikora wrote:

> 'set -x' jest masakryczne, bo debuguje mi te kropczeki co sie wszerz ekranu maluja :)
> ale zaobserwowalem jeszcze kilka rzeczy w trakcie kilku prob normalnego restartowania
> maszyny ($ reboot).
>
> 1).
> akcja "sending kill" czasami ma problem i konczy z bledem ("sending term" zawsze jest ok).

zdebugowalem to, i killall5 czasami zwraca kod 1 (manual: unable to find any processes).

> 2).
> odmontowanie filesystemow czasami przymulila i czeka, by w koncu tylko na r/o przepiac.

http://imgbin.org/index.php?page=image&id=10261

jak widac na obrazku, nie mozna odmontowac /dev z powodu /dev/vg_storage/lv_root,
swoja droga, chyba to wyrazenie w awku powinno z /proc/mounts wylowic lvm do odpiecia.