pld-shutdown vs. ups :(

Paweł Sikora pluto at agmk.net
Fri Nov 9 14:31:59 CET 2012

On Friday 09 of November 2012 11:22:13 Jacek Konieczny wrote:

> Spróbuj dodać 'set -x' do /etc/rc.d/rc.shutdown, w okolicach:
>
>   show "The $_rebootwhat is halted"; ok
>
> Po 'the system is halted' jeszcze parę rzeczy jest robione, w
> szczególności komunikacja z UPSem. Więc może to nut nawala.

'set -x' jest masakryczne, bo debuguje mi te kropczeki co sie wszerz ekranu maluja :)
ale zaobserwowalem jeszcze kilka rzeczy w trakcie kilku prob normalnego restartowania
maszyny ($ reboot).

1).
akcja "sending kill" czasami ma problem i konczy z bledem ("sending term" zawsze jest ok).

2).
odmontowanie filesystemow czasami przymulila i czeka, by w koncu tylko na r/o przepiac.

3).
raz juz po komunikacie "sending kill" zaczelo co kilka sekund rzucac na konsole
cos w stylu "cannot stat file /proc/$pid/fd/{1,2}, ale finalnie po 'system halted'
poszedl powerdown.

4).
raz przy okolicznosciach podobnych do pkt 3. dostalem kernel panic
i system sie nie zamknal :)

http://imgbin.org/index.php?page=image&id=10253