spec dla MooseFS

Jakub Bogusz qboosh at pld-linux.org
Fri Oct 12 19:28:31 CEST 2012

On Fri, Oct 12, 2012 at 02:16:23PM +0200, Paweł Kośka wrote:
> Zrobiłem małego patcha.... nie pakuję już 2x tych samych manuali.
> Chyba lepiej by na masterze były te manuale.

Jeśli w jednym, to raczej w kliencie (tam, gdzie używa się tych systemów
plików). Albo wydzielić -doc (man7 + ogólne pliki z dokumentacją).

> Jest też drugi patch. Metalloger i chunkserver też powinien pracować
> jako użytkownik mfs.
> Czy tak należało to zrobić? Nie będzie się sypać gdy będę instalować
> jeden pakiet, a odinstaluje drugi?

Trzeba dodać Provides: user(mfs) i to samo z grupą.

> No i chyba dobrze by było dodać zależność, ew. sugestie dla metalogger.
> Wydaje mi się że instalując metalogger powinien też być zainstalowany
> master, ale nie uruchamiany.

Może być zainstalowany, nie może być jednocześnie uruchomiony.

> Jak dobrze rozumiem opis programu, w przypadku awarii mastera to
> metalogger powinien przejmować jego zadanie.

Ściślej to maszyna z metaloggerem (tzn. z zapisanymi przez niego danymi)
- po zatrzymaniu metaloggera, mfsmetarestore i uruchomieniu mastera.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/