[RFD] wersja rpm

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Tue Oct 23 14:55:29 CEST 2012

On Tue, Oct 23, 2012 at 14:40:51 +0200, Łukasz Maśko wrote:

> No to może głos kogoś, kto się uważa bardziej za usera - a jak już mam
> maszynę (a nawet 2) na rpm5 i NIE MAM backupu bazy sprzed przejścia, to co?

Maila obok masz informację o downgrade na 2 maszynach, więc to jest
zapewne do zrobienia - jakby nie patrzeć, to jest to zwyczajne dbX.

> PROSZĘ, pomyślcie o takich ludziach jak ja. Instalowanie blisko 2tys.
> pakietów od nowa nie wchodzi w grę. I bardzo proszę, nie używajcie
> argumentów w stylu "jak nie masz backupu to sam sobie jesteś winien", bo to
> jest argument dokładnie taki, jak argument wspomnianego tu developera rpm5.

Pomyśl o tym, że za chwilę tenże developer może powiedzieć, żebyś zrobił
w taki sposób aktualizację do rpm6 (domenę już ma od dawna) albo
odtworzył sobie dane, bo przy aktualizacji FHS coś poszło nie tak (z winy
usera oczywiście) i zbiegiem okoliczności wszystko poszło do piachu.
Oczywiście celowo przesadzam - chodzi mi wyłącznie o to, że rpm5.4 jest
bublem, nikt tego nie testuje, a nie stoi za nim osoba poczuwająca się
do naprawiania swojego dzieła (wręcz będzie wmawiał wszystkim w koło, że
to ich wina, skupiając się na kwestiach pobocznych).

A jeśli martwisz się o bazę rpma, to poczytaj słynny ticket, w którym
Jeff zaciekle bronił status quo, polegającego na jej uszkadzaniu przy
natrafieniu podczas aktualizacji na zasoby r/o (w myśl chyba zasady, że
użytkownika za błędy należy dotkliwie karać). Osoba z takim podejściem
powinna mieć zakaz korzystania z komputera, no ale schodzę ponownie na
kwestie osobowe (aczkolwiek tutaj one są bardzo istotne - być może nie
każdy zna specyfikę osoby, na pracy której opiera swój system).

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>