[RFD] wersja rpm

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Tue Oct 23 21:02:49 CEST 2012

On Tue, 23 Oct 2012, Adam Osuchowski wrote:

> A masz jakieś konkretne zarzuty co do niego? Bo to, że nikt z nim nic
> nie robi jeszcze go nie dyskwalifikuje. Jeżeli spełnia swoją rolę,
> a spełnia i działa stabilnie to IMHO może po prostu nie ma potrzeby
> grzebania w nim, zwłaszcza jeżeli nie ma jakichś poważnych security
> bugów. Chyba lepsza taka wersja niż, było nie było, wersja developerska
> (wg rpm5.org ostatnia produkcyjna wersja to 5.3.6).

Konkretny zarzut to brak jakiegokolwiek wsparcia. Zastanawiałeś się
kiedyś dlaczego w PLD było archaiczne bdb 4.7 jako systemowe db? ;)

> Będąc z drugiej strony adwokatem diabła, może by jednak zostać przy rpm5
> ale nie takiego bleeding edge tylko jakiejś wersji dokładniej
> przetestowanej z poprawionymi rażącymi błędami (albo przez autora albo
> w PLD)? Jakie są inne zarzuty oprócz tych dwóch błędów (hmac i zapętlenie
> przy sprawdzaniu zależności)? Niech ci, którzy zainstalowali rpm5,
> pomęczą go trochę w typowych zastosowaniach, może coś jeszcze wyjdzie.

Też radze poczekać, rpm5 jest w main ile? 2-3 tygodnie?
Poza hmac (który przy Twojej pomocy wyłączyłem) i pętleniem się [1] to
chyba nic specjalnego nie ma.

[1] Pętlenie może być spowodowane jakimś zonkiem z bdb, być może
    downgrade bdb do 5.2 rozwiązałby to? Ktoś chętny do przetestowania?
    Ja już nie mam gdzie przetestować bo zapytanie
    'rpm -q --whatprovides ntp' skutecznie naprawiło pętlenie.

--
Jan Rękorajski                                 | PLD/Linux
SysAdm                                         | http://www.pld-linux.org/